Luneparkens Tilblivelse

Christiansfeld Kommune havde overdraget udstykningen af Luneparkens 50 grunde til Sparekassen Sydjyllands Jord- og Boligfond.

Området ved Luneskoven blev udstykket i 2 omgange. Salg af grunde i 1. etape ud til Arlavej (tidligere H.C. Ørstedsvej) udgjorde 25 grunde og blev udbudt til salg i oktober 1979.

Jord- og Boligfonden regnede i første omgang med at sælge første etape i løbet af 1979 og 1980 og anden etape i 1981 med baggrund i efterspørgsel på byggegrunde i den senest udstykning “Damgårsparken”, som Jord- og Boligfonden også havde købt af Christiansfeld Kommune og efterfølgende forestået udstykningen af.

Læs alt om udstykningen i avisudklip fra Jyske Tidende og Kolding Folkeblad fra den 16. oktober 1979 her.

Det viste sig hurtigt, at der ikke var den helt store interesse for køb af byggegrunde. Salget gik trægt stik imod forventning. De sidste grunde i udstykningen blev da også først solgt ca. 20 år senere. Se avisudklip fra Jyske Tidende her.